Kortteja siellä, kortteja täällä!


Kuten ehkä jo aikaisemmin postaamastani, itse tekemistäni kirjanmerkeistä voi olettaa, olen näin aikuisiällä hurahtanut kortti- jms askarteluun. Teen paljon lasten kanssa kierrätysmateriaaleista hauskoja juttuja, mutta yksin rakastan tehdä kortteja teemaan kuin teemaan. Pääsiäisen lähestyessä olen tehnyt kasan pääsiäiskortteja, joita lähettelen pienenä pääsiäistervehdyksenä. Olen myös viimeisen kymmenen vuoden ajan aina hankkinut kivat ja omaan makuun mieleiset postimerkit jemmaan, että kun lähetän kortteja ja kirjeitä, olisi aina joku kiva postimerkkikin laittaa mukaan. Näihin pääsiäiaskarteluihini ihanat uudet pääsiäismerkit ystävällisesti tarjosi Itella, kiitos! Tämän vuoden merkin on suunnitellut Katja Saario. Merkin ihana retrohenkinen, värikylläinen maailma on upea, pidän todella paljon! Lisätietoa Pääsiäiskukosta löytyy postin sivuilta.

Nyt lähikuukausina olen askarrellut kasan niin kirjanmerkkejä kuin kortteja. Tammikuussa teki mieli näperrellä jotain hyödyllistä ja askartelin sitten innostuksen nosteessa tulevan joulun kortitkin. Jotain ihanan rentouttavaa, ajatuksia nollaavaa ja toisaalta omaa sisäistä ideoijaa hellivää tuossa korttiaskartelussa kyllä on. Hieman olen jo tehnyt hankintoja ja suunnitelmia sillä pitäen, että alan päällystää kannellisia, pahvisia säilytyslaatikoita ns. decoupage-menetelmällä, mm. vanhoilla sarjiksilla jms.

Viikonloppuna luvassa taas ihan kirjallista juttua, sillä nyt luen Rosamund Luptonin uutuutta sekä pari muutakin kirjaa siinä rinnalla! Ihanaa, aurinkoista viikonloppua kaikille!

Kommentit

  1. Voi, miten nättejä kortteja!
    Pidän korttien väkertelystä itsekin, mutta suuri innostus tiivistyy ja purkautuu jostain syystä jouluun. Muiden korttien teon suhteen olen laiskempi... No, jospa tekisin kuitenkin synttärikortin ystävälle ja ehkä elämäni ensimmäiset pääsiäiskortitkin!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi, se lämmittää bloggaajan mieltä :)